Kancelaria Radcy Prawnego Dariusz Borys Kostyra
Zamów poradę online Zapytaj prawnika

Niezgodność towaru z umową

17.10.2013
W omawianej sprawie mamy do czynienia z tzw. niezgodnością zamówionego towaru z umową. Ze względu na fakt, iż umowa została zawarta pomiędzy przedsiębiorcami zastosowanie w omawianej sprawie znajdzie art. 556 Kodeksu cywilnego. Zgodnie z powołanym przepisem, sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne).
 
Jednakże w ewentualnym postępowaniu przed sądem istnienie wady winien wykazać kupujący, albowiem to do jego obowiązków należy zarówno udowodnienie istnienia wady jak i zachowanie aktów staranności. Fakt ten wynika z brzmienia art. 6 Kodeksu cywilnego – ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne. 
 
Podobnie wskazał Sąd Najwyższy w uzasadnieniu wyroku w sprawie V CNP 124/2007 odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy nie zależy, bowiem od poniesienia przez kupującego szkody, ale - jak wyżej wskazano - od wykazania, że wada spowodowała zmniejszenie wartości lub użyteczności rzeczy. Ciężar tego wykazania spoczywa na kupującym (art. 6k.c.).
 
Wykazania Pana racji tj. treści umowy może Pan dokonywać na wszelkie sposoby przewidziane w Kodeksie postępowania cywilnego. tj. powoływać dowody z dokumentów, przesłuchania świadków, opinii biegłego, etc. Niestety zakładając, iż strona przeciwna nie potwierdzi Pana wersji a nie podpisał Pan jakiejkolwiek umowy to właśnie wykazania Pana racji może okazać się najtrudniejsze w tejże sprawie.


Tagi: wada towaru, rękojmia

Opinie naszych zadowolonych Klientów
    Zostaw swój komentarz
    Adres e-mail nie zostanie opublikowany
Zapytaj prawnika
Umów wizytę
Opinie klientów
Maryna

Komunikacja i współpraca z kancelarią zostawiły bardzo pozytywne emocje. Wszyscy pracownicy bardzo mili i pomocni. Poziom profesjonalności bardzo wysoki . Myślałam, że moja sprawa nie jest do załatwienia, ale SIĘ UDAŁO! Otrzymałam kartę na 3 lata w trzy miesiące. Bardzo się cieszę , że trafiłam na kancelarię LexVin, doświadczonego prawnika Pana Dariusza Kostyry. Jestem bardzo wdzięczna i serdecznie polecam najlepszą kancelarię w Warszawie.

  • right
Mikołaj

Jestem mile zaskoczony jakością, fachowością i krótkim czasem prowadzenia sprawy choć do tej pory współpracowałem z wieloma kancelariami i prawnikami.

  • left
  • right
Andrzej

Szczerze polecam ta kancelarie dobry kontakt, szybka odpowiedz i pełen profesjonalizm. W sądzie poszło tak jak mówił Pan Dariusz. Dziękuje.

  • left
  • right
Piotr

Cieszy mnie niezmiernie, że w tak trudnych czasach wyzysku, manipulacji i cwaniactwa jest tak profesjonalna możliwość obrony. Dziękuję panie Darku !

  • left
  • right
Darek

Jestem bardzo mile zaskoczony profesjonalnością i szybkością odpowiedzi. Poleciłem serwis znajomym, bo warto!

  • left
  • right
Michał

Bardzo fachowa i szybka pomoc, a wszystko w dobrej cenie. Jestem pełen uznania i wdzięczności dla Kancelarii LexVin za profesjonalną realizację usługi.

  • left
  • right
Karolina

Bardzo dziękuję za zajęcie się moją sprawą oraz szybkie wysłanie mi sprzeciwu. Z pewnością polecę Państwa usługi.

  • left
  • right
Joanna

Pomoc prawną otrzymałam błyskawicznie i profesjonalnie.Świetna,merytoryczna i miła obsługa. Serdecznie dziękuję.

  • left
  • right
Aneta

Bardzo dziękuję za profesjonalne i szybkie napisanie sprzeciwu. Polecam pomoc prawną Kancelarii LexVin każdemu, kto szuka profesjonalnej pomocy prawnej.

  • left
  • right
Podobne artykuły
/porady-prawne-lexvin/7297/Niezgodno%C5%9B%C4%87-towaru-z-umow%C4%85