Kancelaria Radcy Prawnego Dariusz Borys Kostyra
Zamów poradę online Zapytaj prawnika

Niesprawny biletomat

10.10.2012
Umowy przewozu są jednymi z najczęściej zawieranych umów. Mamy z nimi do czynienia zarówno w codziennym życiu, gdy korzystamy z autobusów komunikacji miejskiej, czy też gdy nadajemy lub odbieramy przesyłki, jak i rzadziej, gdy wybieramy się w podróż samolotem lub pociągiem. Należy rozróżnić dwa typy takich umów – umowy przewozu osób (i ewentualnie bagażu) oraz umowy przewozu przesyłek towarowych, zwanych także często usługami kurierskimi.
 
Dokonując takich czynności, jak nabycie biletu, zajęcie miejsca w autobusie czy też oddanie paczki kurierowi, zawieramy umowę przewozu. Ma to pewne konsekwencje, których niekoniecznie jesteśmy świadomi, a o których dowiadujemy się, np. gdy okazuje się w wyniku kontroli, że nasz bilet jest nieważny albo gdy reklamacja zostaje odrzucona.
 
Umowę przewozu osób zawieramy więc, nabywając bilet na przejazd (lub spełniając inne określone przez przewoźnika warunki) albo po prostu zajmując miejsce w środku transportowym (autobusie, pociągu itp.).
 
Nie ulega więc wątpliwości, iż w omawianej sytuacji doszło do prawnie wiążącej umowy, gdzie pasażer zaakceptował jej treść i tym samym kara jest uzasadniona, w szczególności, iż jak domniemam w uzasadnieniu potwierdził Pan okoliczności wskazujące na zawarcie umowy przewozu.
 
Co do zasady przedsiębiorstwa komunikacyjne wyłączają swą odpowiedzialność za takie zdarzenia jak brak biletu u kierowcy czy też niesprawny biletomat. Podobnie ma to miejsce w przypadku ZTM Poznań. 
 
Nie jestem wstanie ustosunkować się do pytania związanego z drogą sądową dotyczącą odwołania. Jak domniemam z treści maila nie otrzymał Pan sądowego nakazu zapłaty w sprawie więc nie widzę sensu wnoszenia sprawy do sądu na tym etapie, jak również podstawy prawnej takiego powództwa gdyż nie byłoby to powództwo o ustalenie prawa.


Tagi: bilet, kara

Opinie naszych zadowolonych Klientów
    Zostaw swój komentarz
    Adres e-mail nie zostanie opublikowany
Zapytaj prawnika
Umów wizytę
Opinie klientów
Maryna

Komunikacja i współpraca z kancelarią zostawiły bardzo pozytywne emocje. Wszyscy pracownicy bardzo mili i pomocni. Poziom profesjonalności bardzo wysoki . Myślałam, że moja sprawa nie jest do załatwienia, ale SIĘ UDAŁO! Otrzymałam kartę na 3 lata w trzy miesiące. Bardzo się cieszę , że trafiłam na kancelarię LexVin, doświadczonego prawnika Pana Dariusza Kostyry. Jestem bardzo wdzięczna i serdecznie polecam najlepszą kancelarię w Warszawie.

  • right
Mikołaj

Jestem mile zaskoczony jakością, fachowością i krótkim czasem prowadzenia sprawy choć do tej pory współpracowałem z wieloma kancelariami i prawnikami.

  • left
  • right
Andrzej

Szczerze polecam ta kancelarie dobry kontakt, szybka odpowiedz i pełen profesjonalizm. W sądzie poszło tak jak mówił Pan Dariusz. Dziękuje.

  • left
  • right
Piotr

Cieszy mnie niezmiernie, że w tak trudnych czasach wyzysku, manipulacji i cwaniactwa jest tak profesjonalna możliwość obrony. Dziękuję panie Darku !

  • left
  • right
Darek

Jestem bardzo mile zaskoczony profesjonalnością i szybkością odpowiedzi. Poleciłem serwis znajomym, bo warto!

  • left
  • right
Michał

Bardzo fachowa i szybka pomoc, a wszystko w dobrej cenie. Jestem pełen uznania i wdzięczności dla Kancelarii LexVin za profesjonalną realizację usługi.

  • left
  • right
Karolina

Bardzo dziękuję za zajęcie się moją sprawą oraz szybkie wysłanie mi sprzeciwu. Z pewnością polecę Państwa usługi.

  • left
  • right
Joanna

Pomoc prawną otrzymałam błyskawicznie i profesjonalnie.Świetna,merytoryczna i miła obsługa. Serdecznie dziękuję.

  • left
  • right
Aneta

Bardzo dziękuję za profesjonalne i szybkie napisanie sprzeciwu. Polecam pomoc prawną Kancelarii LexVin każdemu, kto szuka profesjonalnej pomocy prawnej.

  • left
  • right
Podobne artykuły