Kancelaria Radcy Prawnego Dariusz Borys Kostyra
Zamów poradę online Zapytaj prawnika

Zaskarżenie sposobu organizacji ruchu

24.09.2013
Zatwierdzenie organizacji ruchu nie następuje w drodze decyzji administracyjnej. Nie ulega wątpliwości, iż decyzja administracyjna może być podjęta przez organ administracji jedynie w sytuacji, gdy przepis prawa powszechnie obowiązującego upoważnia organ do załatwienia sprawy administracyjnej w formie decyzji. Tymczasem zatwierdzenia organizacji ruchu w drodze decyzji nie przewidują ani przepisy ustawy - Prawo o ruchu drogowym, ani przepisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach krajowych oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. Nr 58, poz. 515 ze zm.). Nie sposób także uznać, iż zatwierdzenie organizacji ruchu jest załatwieniem sprawy dotyczącej indywidualnie oznaczonego podmiotu w konkretnie określonej sprawie, nie można więc przyjąć, iż zatwierdzenie organizacji ruchu jest sprawą indywidualną załatwianą w drodze decyzji w rozumieniu art. 1 pkt 1 Kodeksu postępowania administracyjnego. 
 
Organ zatwierdzający organizację ruchu na podstawie projektu nie załatwia bowiem sprawy administracyjnej indywidualnie oznaczonego podmiotu. Organ podejmuje jedynie czynności organizacyjno-techniczne związane z zarządzaniem ruchem.
 
Jak wskazał Wojewódzki Sąd Administracyjny w sprawie II SA/Sz 1130/2007 ważny interes ogólnospołeczny, który obok konieczności zapewnienia ruchu tranzytowego stanowi jedyne kryterium ingerencji nadzorczej wojewody w organizację ruchu drogowego m.in. na drogach publicznych położonych w mieście na prawach powiatu, uzasadniające nakazanie zmian w tym zakresie, jest pojęciem bliżej nie zdefiniowanym. Oznacza to, że treść temu pojęciu nadaje organ orzekający.
 
W mojej ocenie w niniejszej sprawie nie ma więc podstaw do zaskarżenia jakiejkolwiek decyzji a jedynie do złożenia wniosku o zmianę organizacji ruchu ze względu na ważny interes ogólnospołeczny. Działania nadzorcze organu administracji adresowane są do podmiotów, w stosunku, do których prawo nadzoru gwarantuje ustawa, zaś samo postępowanie ma charakter władczy, adresowany wyłącznie do organu nadzorowanego. Podmiot zainteresowany wynikiem działań nadzorczych organu uprawnionego na mocy ustawy, nie może w takim postępowaniu uczestniczyć w żaden sposób.


Tagi: droga publiczna, wojewoda, odwołanie od decyzji

Opinie naszych zadowolonych Klientów
    Zostaw swój komentarz
    Adres e-mail nie zostanie opublikowany
Zapytaj prawnika
Opinie klientów
Mikołaj

Jestem mile zaskoczony jakością, fachowością i krótkim czasem prowadzenia sprawy choć do tej pory współpracowałem z wieloma kancelariami i prawnikami.

  • right
Andrzej

Szczerze polecam ta kancelarie dobry kontakt, szybka odpowiedz i pełen profesjonalizm. W sądzie poszło tak jak mówił Pan Dariusz. Dziękuje.

  • left
  • right
Piotr

Cieszy mnie niezmiernie, że w tak trudnych czasach wyzysku, manipulacji i cwaniactwa jest tak profesjonalna możliwość obrony. Dziękuję panie Darku !

  • left
  • right
Darek

Jestem bardzo mile zaskoczony profesjonalnością i szybkością odpowiedzi. Poleciłem serwis znajomym, bo warto!

  • left
  • right
Michał

Bardzo fachowa i szybka pomoc, a wszystko w dobrej cenie. Jestem pełen uznania i wdzięczności dla Kancelarii LexVin za profesjonalną realizację usługi.

  • left
  • right
Karolina

Bardzo dziękuję za zajęcie się moją sprawą oraz szybkie wysłanie mi sprzeciwu. Z pewnością polecę Państwa usługi.

  • left
  • right
Joanna

Pomoc prawną otrzymałam błyskawicznie i profesjonalnie.Świetna,merytoryczna i miła obsługa. Serdecznie dziękuję.

  • left
  • right
Aneta

Bardzo dziękuję za profesjonalne i szybkie napisanie sprzeciwu. Polecam pomoc prawną Kancelarii LexVin każdemu, kto szuka profesjonalnej pomocy prawnej.

  • left
  • right
Podobne artykuły